Ik liet de leerlingen tijdens een les wero rond sprookjes naar twee filmpjes kijken. Bij het eerste filmpje maakten de leerlingen kennis met sprookjesschrijvers zoals Grimm en Andersen, bij het tweede filmpje mochten de kinderen naar een sprookje kijken.
Het was de bedoeling dat na elk filmpje besproken werd wat de leerlingen gezien hadden. Ik haalde dus de leerinhoud uit de twee filmpjes.
Ik installeerde daarvoor een beamer in de klas en gebruikte het bord als projectiescherm door er een wit doek over te hangen. Het voordeel hiervan was dat ik niet uit de klas moest om de filmpjes te bekijken. Ik moest mijn les dus niet onderbreken en kon het bekijken van de filmpjes mooi inbouwen in mijn les. Ik vond dit alvast heel handig.
De reacties van de leerlingen waren heel positief. Ze vonden het leuk om op deze manier iets bij te leren.
Dit is ook de realiteit waar de leerlingen mee opgroeien. Ze leren heel veel uit wat ze zien en horen op de televisie, uit wat ze horen op de radio, lezen in tijdschriftjes... Ik vind het belangrijk dat ik de leerlingen op een goede manier informatie leer halen uit de verschillende media.
Welkom op mijn blog!
Op deze blog vindt u enkele interessante mogelijkheden over ICT- en mediagebruik in functie van de lagere school!
woensdag 5 november 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten