Gisteren gaf ik een les in het 5de leerjaar rond 'Vooroordelen en stereotypen'.
Ik liet de leerlingen werken in vijf hoeken. In één van de hoeken werd er gewerkt rond stereotypen in reclamefilmpjes. De leerlingen bekeken in deze hoek twee reclamefilmpjes via de laptop. Eén filmpje was heel stereotiep, het andere was niet-stereotiep. Aan de hand van vraagjes analyseerden de leerlingen beide reclamefilmpjes.
Als extra opdracht lagen er een aantal reclameboodschappen uit verschillende tijdschriftjes. Ook daar gingen de leerlingen op zoek naar stereotypen.
Zo leerden de leerlingen kritisch kijken naar reclame.
Ik liet de leerlingen werken in vijf hoeken. In één van de hoeken werd er gewerkt rond stereotypen in reclamefilmpjes. De leerlingen bekeken in deze hoek twee reclamefilmpjes via de laptop. Eén filmpje was heel stereotiep, het andere was niet-stereotiep. Aan de hand van vraagjes analyseerden de leerlingen beide reclamefilmpjes.
Als extra opdracht lagen er een aantal reclameboodschappen uit verschillende tijdschriftjes. Ook daar gingen de leerlingen op zoek naar stereotypen.
Zo leerden de leerlingen kritisch kijken naar reclame.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten